NASA 'saatli bomba'yı uzaydan görüntüledi! Bir şehri yok edebilir

NASA Avrupa
NASA 'saatli bomba'yı uzaydan görüntüledi! Bir şehri yok edebilir

Dünyanın en tehlikeli volkanlarından biri olan Vezüv Yanardağı uzaydan görüntülendi. Araştırmacıların "Avrupa'nın saatli bombası" diye tanımladıkları yanardağ, Napoli şehrini yok etme potansiyeline sahip.

Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA), dünyanın en tehlikeli volkanlarından biri olan Vezüv Yanardağı uzaydan görüntülendi.

Landsat-8 uydusunun çektiği fotoğrafta yanardağın gözü, yoğun bulut tabakasındaki bir delikten bakıyormuş gibi görünüyor.

NASA ve ABD Jeolojik Araştırması işbirliğiyle Şubat 2013'te fırlatılan Landsat-8, Dünya'nın yüzey sıcaklıklarını ölçmek ve küresel ısınmayı takip etmekle görevli.

NASA'nın internet arşivi hizmeti Earth Observatory'nin (Dünya Gözlemevi) yayımladığı fotoğrafta yanardağın zirvesindeki kaldera açıkça görülüyor.

Volkanik patlama sonucu toprağın çökmesiyle oluşan, çanak benzeri yer şekline kaldera adı veriliyor. Vezüv Yanardağı, "stratovolkan" sınıfında yer alıyor. Bu tür volkanlar, önceki patlamalardan kalan, sertleşmiş lav, tüf ve kül tabakasından oluşuyor ve gittikçe yükselerek koni biçimini alıyor.

Söz konusu yanardağla ilgili en bilindik olay, MS 79'da meydana gelen patlamayla Antik Roma şehri Pompeii'nin ve komşu kasaba Herculaneum'un yok olmasıydı. Ancak yanardağın 1944'teki son patlamasında da lav akıntıları, San Sebastiano köyünü yok etmişti.

NASA 'saatli bomba'yı uzaydan görüntüledi! Bir şehri yok edebilir - Resim : 3

Landsat-8'in görüntüsünün tamamında Vezüv Yanardağı yoğun bulutların altındaki ufak bir nokta gibi görünüyor. (NASA)​​​​​​​

NASA'ya göre Vezüv Yanardağı'nı çevreleyen lav katmanlarının jeolojik analizi, son 17 bin yılda 8 büyük patlama meydana geldiğini gösteriyor.

Independent Türkçe!de yer alan bilgiye göre; son patlamasından bu yana sakin görünmesine rağmen, Vezüv Yanardağı hala aktif bir yanardağ olarak sınıflandırılıyor ve zaman zaman zirvesinden gaz çıkışı oluyor.

Gezegendeki en tehlikeli volkanlardan biri olarak kabul edilen Vezüv Yanardağı'ndaki olası bir patlama, volkanın kuzeybatısında, 12 kilometre uzaklıktaki Napoli şehrini yok etme potansiyeline sahip. Şehirde 3 milyondan fazla kişi yaşıyor.

Saygın bilimsel dergi Nature'da 2011'de yapılan bir araştırmada yanardağın bu potansiyeline dikkat çekilmişti. Araştırmacılar, Vezüv Yanardağı'nı "Avrupa'nın saatli bombası" diye tanımlamıştı.

Kaynak: Haber Global TV