Netflix rekabeti hissetmeye başladı

Netflix rekabeti hissetmeye başladı

2020'nin ortalarından itibaren Disney+, Apple TV ve HBO MAX gibi platformların devreye alınmasıyla birlikte küresel streaming servislerinin lideri Netflix'e üye olan abone sayısında dramatik düşüşler yaşanmaya başladı. Ancak hala en güçlüsü...

Netflix, 2021 ilk çeyrek bilançosunu açıkladı... Netflix'in 2021 yılının ilk üç ayını zayıf yapımlarla sürdürmesi ve HBO MAX'in sükseli yapımlarla devreye girmesinin etkisi üye kazanımlarına yansımaya başladı. Netflix ilk 3 ayda piyasalarının genel beklentisi olan 6.2 milyon abone tahmininin epey altında kalarak 3.9 milyon ücretli abone kazandı. Hisse başına kazançlar 2.97 dolar olan beklentileri aşarak 3.75 dolar oldu. Netflix, gelirlerinin geçen yılın aynı çeyreğine göre yüzde 24 arttığını ve bunun da beklentilere paralel olduğunu belirtiyor. Ancak abone kazanımındaki yavaşlama hisse senetlerine darbe vurdu. Netflix hisseleri dün yüzde 11 kadar düşmesine rağmen kapanışı yüzde yüzde 8,79 gerilemeyle 549 dolardan yaptı. 

Netflix, yatırımcılarına yazdığı mektupta büyük yapımların koronavirüs etkisiyle geciktiğini ve bunun da ücretli abone kazanımlarına yansıdığını belirtti.

Netflix'in mektubunda "2020'de beklenmedik pandemi ve yine pandemi nedeniyle üretimleri aksayan yapımların etkisi ve gecikmeleri nedeniyle yılın geri kalanını zayıf yapımlarla sürdürdük. Bu da ücretli abone büyümesini zayıflattı." ifadesi kullanıldı. Ancak şirket HBO Max, Disney+ ve Apple TV gibi şirketlerin Netflix'in abone sayısı kazanımındaki zayıflığına herhangi bir etkisi olduğuna inanmıyor.

Şirket, büyük yapımlardaki üretim sürecinin bu yıl toparlanacağına inanıyor. Netflix bu yıl Leonardo Di Caprio, Jennifer Lawrence, Dwayne Johnson gibi oyuncuların olduğu büyük yapımları yayına koyacak. 

Netflix, bu yıl yapımlara 17 milyar dolardan fazla harcama yapmayı planlıyor. 

HAKİMİYETİNİ KAYBEDİYOR MU?

ABD'deki TV ve yapım verilerini ölçen Parrot Analytics, son yaptığı araştırma verilerini geçtiğimiz günlerde paylaştı. Açıklanan verilere göre ABD pazarının iki yıl önce yüzde 64'üne hakim olan Netflix'in payı bu yılın ilk 3 ayında yüzde 48'e geriledi. Bunun nedeni Netflix'in yatırımcılara sunduğu raporda geçen "Yılın ilk çeyreğini koronavirüs etkisiyle aksayan yapım süreçleri nedeniyle zayıf yapımlarla sürdürdük." ifadeleri olabilir. Yine bir başka araştırma şirketi Ampere Analysis'e göre Netflix'in ABD'deki abone payı yüzde 31'e geriledi. 

Yapımların çekimlerinin yeniden başlaması nedeniyle Netflix, yılın ikinci çeyreğinde yayına alacağı büyük yapımlarla abone sayısını yeniden artırabilir. Netflix geçtiğimiz yıl ikinci çeyrekte 10 milyon ücretli abone kazanmıştı. 

Kaynak: Web Özel