Bilim insanı 'kanıt buldum' diyerek duyurdu: Evren bir simülasyon
İngiliz fizikçi Dr. Melvin Vopson, evrenin kendini düzenli hale getirmeye çalıştığını ve bunun "simülasyon" anlamına gelebileceğini iddia eden yeni bir çalışma yayınladı.
İngiltere’deki Portsmouth Üniversitesi’nden fizikçi Dr. Melvin Vopson, kütleçekimini yeniden yorumlayan dikkat çekici bir çalışma yayımladı.
AIP Advances dergisinde yayımlanan makalesinde Vopson, kütleçekimi doğrudan bir kuvvet olarak değil, evrenin kendini daha düzenli hale getirme çabası olarak tanımlıyor. Bu yaklaşım, evrenin bir bilgisayar simülasyonu olduğu yönündeki tartışmaları yeniden gündeme getirdi.
Vopson’a göre evren, bir bilgisayar algoritması gibi çalışarak veri sıkıştırması ve hesaplama verimliliği sağlıyor:
"Bu çalışma, evrenin bilgi sıkıştırma ve hesaplama optimizasyonu yaptığına dair başka bir örnek. Bu da evrenin simülasyon ya da hesaplamaya dayalı bir yapı olabileceği olasılığını destekliyor."
Vopson, çalışmasında daha önce ortaya koyduğu “bilgi dinamiklerinin ikinci yasası” kavramına da atıfta bulunuyor. Bu yasaya göre, herhangi bir sistemin entropisi ya sabit kalır ya da zamanla artar. Vopson, evrende kütleçekiminin maddeyi bir araya getirerek entropiyi azaltmaya çalıştığını, bunun da bir bilgisayarın veriyi düzenleyip sıkıştırmasına benzediğini savunuyor.